Jak wybrać dobrego promotora do promocji?

Pomysły na animacje dla dzieci
17 sierpnia 2017
Degustacja produktów. Od czego zacząć?
9 lutego 2023

promocja marki coca-cola - street marketing

Jak wybrać dobrego promotora do promocji?

Promocja eventu jest bardzo ważna, ponieważ najczęściej to od niej zależy powodzenie wydarzenia. Oprócz odpowiedniej organizacji, dopięcia wszystkiego na ostatni guzik, musimy pamiętać o tym, by event był widoczny i atrakcyjny dla odbiorców. Za tym wszystkim stoi promotor odpowiedzialny za promocję. Jaki powinien być, by wszystko zakończyło się sukcesem? Przekonajmy się!

Umiejętność wykorzystywania narzędzi

Podstawową cechą dobrego lidera zajmującego się promocją wydarzenia są jego zdolności w zakresie wykorzystywania narzędzi – tych tradycyjnych oraz cyfrowych. Bardzo ważne jest, aby była to osoba, która nieustannie poszerza wiedzę, stara się doszkalać we własnym zakresie, inspirować nowinkami i przekładać je na własne działanie. Promotor powinien swobodnie czuć się w świecie mediów społecznościowych, ale także to ktoś, kto operuje terminami takimi jak marketing szeptany czy storytelling. Musi posiadać umiejętność multitaskingu – w końcu niekiedy trzeba pracować na różnorodnych platformach, dopasowując do nich odpowiedni content.

Doskonała komunikacja z zespołem

Promocja polega właśnie na komunikacji. Chcemy pokazać światu, że dzieje się coś intersującego. Próbujemy skupić uwagę na czymś nowym, niebanalnym, atrakcyjnym. Dlatego tak ważne jest również komunikowanie się z zespołem – innymi teamami w firmie oraz z przełożonym. Lider promocji potrzebuje akceptacji swoich pomysłów, a niekiedy musi użyć nie tylko zdolności strategicznych, lecz również argumentacji, by przekonać do czasem nieco odważnych pomysłów.

Zdolności analityczne

Potrafisz analizować to, co dzieje się wokół Ciebie? Statystyka, matematyka, badania rynku nie przerażają Cię w żaden sposób, a dają ciekawy ogląd na społeczeństwo? Jeśli tak, to nadajesz się na dobrego promotora do promocji. Musi być to właśnie taka zorganizowana osoba, która nie trzyma się sztywnych schematów, a podąża z duchem czasu oraz z potrzebami odbiorców. Świat nieustannie idzie naprzód i dzieje się to w bardzo szybkim tempie. Dlatego też promocja powinna być dopasowana do tego, co jest bieżące, a nie tylko zawarte w podręcznikach. Lider również powinien kalkulować, co się bardziej opłaca, jest korzystniejsze dla wszystkich i przyniesie oczekiwany sukces.

Kreatywność to podstawa

Chyba nie jest to zaskoczeniem, ale ktoś, kto zajmuje się promocją, musi być kreatywny i cechować się wyobraźnią oraz otwartością na świat. Promotor powinien mieć wiele pomysłów, ale jednocześnie przyjmować je od swoich współpracowników. Być może to właśnie czyjaś idea jest lepsza od naszej. Ważne jest jednak, aby wszelkie kreatywne pomysły, jakie rodzą się w głowie, zestawiać także z myśleniem analitycznym oraz emocjonalnym. Dopiero po takim zderzeniu jesteśmy w stanie ocenić, czy coś się sprawdzi w naszym przypadku, czy musi poczekać na inny czas.

Wysoka inteligencja emocjonalna

Inteligencja emocjonalna okazuje się atrakcyjnym elementem osobowości dobrego promotora od promocji. To właśnie dzięki nie umiemy pracować w zespole, zderzać światopoglądy oraz idee, ale przede wszystkim wykorzystywać emocje w pozytywny sposób. To właśnie dzięki takiemu rodzajowi inteligencji jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć potencjalnych odbiorców i planując działania promocyjne, myśleć o tym, co przypadnie do właśnie ich gustu oraz potrzeb.

Napisz!